<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=271489683739696&ev=PageView&noscript=1" />

Co nowego?

Dietetyczny pomysł na grilla

Zbliżajacy się sezon grillowy powoduje pewnie uśmiech na twarzy wiekszości z Was. Każdy kojarzy danie grillowe wyłącznie mięsne oraz wytrawne, ale co jeśli istnieje alternatywa?  Dzisiaj mamy dla Was słodkie grillowane mango z twistem.

Walentynkowa dietetyczna kolacja

Święto zakochanych zbliża sie wielkimi krokami,  co by tu przygotować dietetycznego?

 Zamiast wybierać między pizzą a innym fasfoodem, można przygotować makaron z krewetkami oraz szparagami:)

Noworoczny pomysł na obiad

Nowy rok, nowa/y ja, bardzo często powtarzany zwrot. Zacznijmy moze od zmiany jadłospisu.

Proponuję aromatycznego łososia z pieczonymi warzywami. 

Przepis na Dzień Keksa

Pyszne ciasto biszkoptowe z dużą ilością bakalii. Proste i szybkie w wykonaniu, więc na pewno każdy podoła. Przygotowana wersja trochę bardziej "dietetyczna", by po świątecznych całodniowych biesiadach, bez wyrzutów sumienia móc świętować Dzień Keksa! (27.12.2020)  

Ryba na Święta?

Polacy z zamiłowaniem kultywują zwyczaj podawania wielu rybnych potraw na święta Bożego Narodzenia, wykorzystując do tego różne gatunki ryb. Jest mnóstwo sposobów na ich przygotowanie, a ten tradycyjny smak niezmiennie kojarzony jest z Wigilią.

A jak przy wigilijnym stole mogą poradzić sobie osoby, które nie jedzą ryb? Poniżej mała "ściągawka" na kilka roślinnych potraw, które smakiem prawie w ogóle nie ...

Przepis na placuszki z dyni

Idealny pomysł na śniadanie, bądź kolacje. Sprawdzą się również z cukinią.

Testy na nietolerancje pokarmowe FoodDetective

Nietolerancja pokarmowa jest niepożądaną reakcją na pokarmy, a dokładniej na białka, które organizm rozpoznaje jako obce. Zaburzenia trawienia i funkcji bariery jelitowej powodują, że układ odpornościowy staje się „przeładowany” obecnością białek pokarmowych. W tych warunkach dochodzi do nadmiernej odpowiedzi odpornościowej z wytworzeniem dużej ilości przeciwciał IgG. Taką reakcję nazywamy nadwrażliwością pokarmowa typu III lub potocznie nietolerancją pokarmową.

Zupa ze słodkich ziemniaków

Idealna, pyszna zupa na rozgrzanie w chłodne, jesienne wieczory

Przepis na chleb gruszkowy

Gruszka to bogate źródło kwasów owocowych – jabłkowego i cytrynowego – oraz węglowodanów, pektyny, błonnika i olejków eterycznych. Poza tym bogata jest w: fosfor, wapń, magnez, sód, miedź, żelazo, bor oraz jod. Gruszka zawiera też witaminy: A, B1, B2, B6, C i PP, dlatego powinna być częstym składnikiem zdrowej diety.

Przepis na sok z kiszonych buraków

Sok z kiszonych buraków ma wiele cennych właściwości. Wpływa pozytywnie na florę bakteryjną jelit, oczysza organizm z toksyn, wzmacnia odporność, usprawnia pracę nerek - to tylko kilka przykładów z bardzo wielu jego pozytywnych działań. Oprócz tego jest bogatym źródłem witaminy A, C i witaminy z grupy B, jak również potasu, żelaza, wapnia  magnezu. Buraki są ponadto doskonałym źródłem kwasu foliowego.

Przepis na szarlotkę

Szarlotka to świetny pomysł na wykorzystanie jabłek, których we wrześniu jest bez liku. Szybka i prosta. Każdy sobie z nią poradzi. Wersja bez jajek

Przepis na wstążki z cukinii

Cukinia jest ceniona za wysoką wartość dietetyczną. Zawiera potas, żelazo i magnez oraz witaminę C, witaminę K, witaminę PP i witaminę B1, beta karoten. Ponadto to lekkostrawne warzywo odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces trawienia.

Przepis na pastę z awokado

Awokado to owoc, który bardzo łatwo zjeść, a w dodatku posiada wiele właściwości leczniczych i wartości odżywczych. Dzięki zawartości kwasu oleinowego obniża poziom cholesterolu, a zawarty w nim potas reguluje ciśnienie krwi.
Pasta z awokado sprawdzi się jako smaczny i zdrowy dodatek do kanapek.

Przepis na zupę z bobu

Bób, poza walorami smakowymi posiada także sporo cennych wartości odżywczych. Jest bogaty w białko, błonnik i węglowodany. Warto wspomnieć, że warzywa zawierają wiele witamin (witaminy z grupy B, witaminę A oraz C) oraz mikroelementów (przede wszystkim wapnia, fosforu, żelaza, magnezu, potasu).
Zupa to idealny pomysł na dobre wykorzystanie sezonu na bób. Można podawać z grzankami.

Przepis na naleśniki gryczane z twarogiem i truskawkami

Naleśniki gryczane są idealnym pomysłem na śniadanie, co więcej prostym w przygotowaniu. Dostarczają organizmowi błonnika spożywczego, witaminy A i B6, a także cennych minerałów: cynku, magnezu, manganu, miedzi i żelaza. Urozmaicone o owoce, których w lipcu jest pełno są jeszcze smaczniejsze.

POKAŻ